دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences

شرح وظایف

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۳/۱ | 

شرح وظایف اداره پذیرش و ثبت نام :
 


 

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته  و دکترای عمومی پزشکی در دوره های روزانه و بین الملل  از بدو ثبت نام اولیه تا فراغت از تحصیل شرح ذیل بعهده اداره پذیرش و ثبت نام می‌باشد.
  • نظارت بر حسن اجرای آئین نامه‌های آموزشی توسط دانشکده‌های تابعه
  • اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو  از طریق پرتال وزارت دربازه زمانی اعلام شده و انجام امور مربوطه  
  • ارسال اسامی پذیرفته‌شدگان و دستورالعمل‌های ثبت نامی به دانشکده‌ها  
  • ثبت نام از پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری و آزمون کارشناسی ناپیوسته از طریق سامانه الکترونیکی  و مراجع ذیربط  
  • امورمربوط به پذیرش و ثبت نام از دانشجویان پردیس بین الملل  
  • تهیه اطلاعیه های ثبت نامی و موارد دیگر جهت درج در سایت معاونت محترم آموزشی دانشگاه  
  • کسب تکلیف از هیات امنا دانشگاه در موارد ضروری  
  • امور مربوط به ثبت نام از دانشجویان بورسیه تبعه کشورهای خارجی،فرزندان اعضا هیات علمی و۵%شاهد  که از وزارت متبوع و یا سازمان سنجش  معرفی گردیده‌اند و انجام کلیه امور مربوط به ایشان و معرفی به دانشکده‌ها و مراجع ذیربط  
  • درخواست صدور معافیت تحصیلی برای دانشجویان مشمول و انجام مکاتبات لازم با سازمان وظیفه عمومی  
  • انجام امور مربوط به درخواستهای متقاضیان مهمانی، انتقال و تغییر رشته دانشجویان این دانشگاه   
  • انجام امور مربوط به درخواستهای متقاضیان مهمانی وانتقال از سایردانشگاهها از طریق سامانه الکترونیکی وتهیه گزارش جهت طرح موارد درکمیسیون نقل وانتقال دانشگاه  
  • بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان و تنظیم گزارش جهت مراجع ذیصلاح. (شورای آموزشی، کمیسیون بررسی مواردخاص، مدیریت آموزش، کمیسیون نقل و انتقالات ،کمیته منطقه ای )  
  • تائید گواهی اشتغال به تحصیل که توسط دانشکده صادر گردیده است.  
  • انجام امور مربوط به  انصراف از تحصیل  
  • صدور حکم نهایی قطع رابطه تحصیلی (بعلت عدم مراجعه دانشجو، اتمام سنوات، و مشکلات آموزشی)  
  • صدور حکم بازگشت به تحصیل براساس رأی کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه وکمیسیون نظارت برحسن اجرای مقررات آموزشی  
  • بررسی و ارسال آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزشی و اجرائی به دانشکده‌های تابعه و مکاتبات لازم بمنظور حل و فصل برخی از ابهامات مطروحه با وزارت متبوع  
  • اقدامات لازم در مورد تأسیس رشته  
  • بررسی و انجام مکاتبات لازم در مورد برنامه‌ها و سرفصل دروس  
  • اعلام وضعیت تحصیلی دانشجویان به وزارت متبوع در صورت لزوم  
  • انجام امور مربوط به آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش‌کارورزی  
  • تهیه و تنظیم تقویم دانشگاهی و ارسال به دانشکده‌ها پس از طرح درشورای آموزشی دانشگاه  
  • هماهنگی جهت برگزاری جلسات کمیسیون بررسی موارد خاص ونقل وانتقالات  
  • اعلام نتایج مصوبات کمیسیون به دانشکده‌ها (اعطاء فرصت ارفاقی، فرصت تحصیلی اضافی، بازگشت به تحصیل و...)  
  • تنظیم صورتجلسات کمیسیون  
  •  برگزاری جلسات با مسئولین آموزشی دانشکده‌ها به منظور ایجاد هماهنگی در انجام امور  
  • موافقت با مرخصی تحصیلی خارج از موعد مقرر آئین نامه آموزشی پس از طرح درشورای آموزشی دانشگاه  
  • مکاتبات لازم در مورد اعلام نقص پرونده تحصیلی  
  • بررسی پرونده فارغ‌التحصیلان و ارجاع به اداره مربوطه  
  • امورمربوط به خروج از کشور دانشجویان مشمول وغیرمشمول


دفعات مشاهده: 239 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر