دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences

شرح وظایف

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۲/۹ | 
شرح وظایف اداره پذیرش و ثبت نام :
 
     ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع کارشناسی پیوسته ، ناپیوسته  و دکترای عمومی پزشکی وداروسازی  دردوره های روزانه وبین الملل  از بدو ثبت نام اولیه تا فراغت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش و ثبت نام می‌باشد.
  • نظارت بر حسن اجرای آئین نامه‌های آموزشی توسط دانشکده‌های تابعه
  • اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو  از طریق پرتال وزارت دربازه زمانی اعلام شده وانجام امورمربوطه
  • ارسال اسامی پذیرفته‌شدگان و دستورالعمل‌های ثبت نامی به دانشکده‌ها
  • ثبت نام از پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری و آزمون کارشناسی ناپیوسته از طریق سامانه الکترونیکی  و مراجع ذیربط
  • امورمربوط به پذیرش وثبت نام از دانشجویان خارجی و انتقالی خارج از کشور  
  • تهیه اطلاعیه های ثبت نامی وموارد دیگر جهت درج درسایت معاونت محترم آموزشی دانشگاه
  • کسب تکلیف از هیات امنا دانشگاه درموارد ضروری
  • امورمربوط به ثبت نام از دانشجویان بورسیه تبعه کشورهای خارجی،فرزندان اعضا هیات علمی و۵%شاهد  که از وزارت متبوع ویا سازمان سنجش  معرفی گردیده‌اند و انجام کلیه امور مربوط به ایشان و معرفی به دانشکده‌ها و مراجع ذیربط
  • نظارت برتقاضای انجام کاراموزی وکارورزی دانشجویان دانشگاههای دیگر
  • درخواست صدور معافیت تحصیلی برای دانشجویان مشمول و انجام مکاتبات لازم با سازمان وظیفه عمومی
  • انجام امور مربوط به درخواستهای متقاضیان مهمانی، انتقال و تغییر رشته دانشجویان این دانشگاه 
  • انجام امور مربوط به درخواستهای متقاضیان مهمانی وانتقال از سایردانشگاهها از طریق سامانه الکترونیکی وتهیه گزارش جهت طرح موارد درکمیسیون نقل وانتقال دانشگاه
  • بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان و تنظیم گزارش جهت مراجع ذیصلاح. (شورای آموزشی، کمیسیون بررسی مواردخاص، مدیریت آموزش، کمیسیون نقل و انتقالات ،کمیته منطقه ای )
  • انجام امور مربوط به  انصراف از تحصیل
  • صدور حکم نهایی قطع رابطه تحصیلی (بعلت عدم مراجعه دانشجو، اتمام سنوات، و مشکلات آموزشی)
  • صدور حکم بازگشت به تحصیل براساس رأی کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه وکمیسیون نظارت برحسن اجرای مقررات آموزشی
  • بررسی و ارسال آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزشی و اجرائی به دانشکده‌های تابعه و مکاتبات لازم بمنظور حل و فصل برخی از ابهامات مطروحه با وزارت متبوع
  • اقدامات لازم در مورد تأسیس رشته
  • بررسی و انجام مکاتبات لازم در مورد برنامه‌ها و سرفصل دروس
  • اعلام وضعیت تحصیلی دانشجویان به وزارت متبوع در صورت لزوم
  • انجام امور مربوط به آزمون‌های جامع علوم پایه ، پیش‌کارورزی وصلاحیت بالینی
  • تهیه و تنظیم تقویم دانشگاهی و ارسال به دانشکده‌ها پس از طرح درشورای آموزشی دانشگاه
  • هماهنگی جهت برگزاری جلسات کمیسیون بررسی موارد خاص ونقل وانتقالات
  • اعلام نتایج مصوبات کمیسیون به دانشکده‌ها (اعطاء فرصت ارفاقی، فرصت تحصیلی اضافی، بازگشت به تحصیل و...)
  • تنظیم صورتجلسات کمیسیون
  • برگزاری جلسات با مسئولین آموزشی دانشکده‌ها به منظور ایجاد هماهنگی در انجام امور
  • بررسی تقاضای  مرخصی تحصیلی خارج از موارد اعلامی در آئین نامه آموزشی
  • مکاتبات لازم در مورد اعلام نقص پرونده تحصیلی
  • بررسی پرونده فارغ‌التحصیلان و ارجاع به اداره مربوطه
  • امورمربوط به خروج از کشور دانشجویان مشمول وغیرمشمول 

دفعات مشاهده: 499 بار   |   دفعات چاپ: 42 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر