دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences

اطلاعیه مربوط به متقاضیان مهمانی و انتقال در دانشگاه علوم پزشکی ایران

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۳/۱۹ | 

 

با سلام و آرزوی موفقیت

متقاضیان گرامی،  فرایند ثبت نام و پذیرش مهمانی وانتقال  برای نیمسال اول 96-95   از تاریخ اول  تیرماه  1395 لغایت 25 تیرماه  1395 صرفا" از طریق سامانه درخواست انتقالی و سامانه درخواست مهمانی در سایت معاونت آموزشی انجام می گردد. و  هیچگونه تقاضایی  به صورت حضوری یا مکاتبه ای پذیرفته  نخواهد شد.

 

لطفا" قبل از هرگونه اقدامی به نکات ذیل توجه نمایید:

1- پذیرش دانشجویان مهمان ورودی  سالهای 90و91 رشته پزشکی  با معدل حداقل 17 بدون داشتن شرایط خاص انجام خواهد شد.

2- بدلیل تکمیل ظرفیت، پذیرش دانشجوی رشته پزشکی  ورودی سالهای 92 به بعد امکانپذیر نمی باشد.

3- براساس مصوبه وزارت متبوع و هیئت امنای دانشگاه از دانشجویان میهمان و انتقال متناسب با مقطع و نوع درس شهریه اخذ می گردد. (میزان شهریه همان شهریه دانشجویان مازاد ویا پردیس خودگردان خواهد بود)

4- این دانشگاه هیچگونه تعهدی نسبت به تامین خوابگاه برای دانشجویان مهمان و انتقالی ندارد.

 5- ثبت نام در سامانه هیچگونه حقی را برای متقاضی ایجاد نمی کند و  تصمیم نهایی در رابطه با  پذیرش یا عدم پذیرش دانشجو بعهده کمیسیون نقل و انتقالات دانشگاه خواهد بود.

6- کمیسیون نقل و انتقالات این دانشگاه سالی دوبار در مرداد و دی ماه برای بررسی درخواستهای متقاضیان تشکیل  خواهد شد.

8- مسئولیت صحت اطلاعات و مستندات ارائه شده جهت طرح در کمیسیون نقل و انتقالات به عهده متقاضی می باشد .

9-این دانشگاه فاقد دوره شبانه می باشد.

10-تقاضای انتقال توام با تغییر رشته پذیرفته نمی گردد.

11- صرفاً درخواست داوطلبانی بررسی خواهد شد که ضمن اسکن کلیه اطلاعات و مدارک مورد نیاز از طریق سامانه موفق به دریافت  کد رهگیری شوند.

12- اصل مدارک و مستندات به همراه موافقت دانشگاه مبدا می بایست تا زمان اعلام نتایج کمیسیون نزد متقاضی بماند و از ارسال اصل مدارک به این دانشگاه خودداری نمایند.

13- درخواستهایی که کامل نباشد جهت رفع نواقص به دانشجو عودت می گردد، در صورت عدم تکمیل مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. پس از پایان زمان ثبت نام هیچگونه درخواستی پذیرفته نمی گردد.

الف: شرایط پذیرش دانشجوی مهمان

1- بر  مبنای آیین نامه های آموزشی ، ضروریست دانشجو در مقطع "کارشناسی " حداقل یک نیمسال و در مقطع "دکتری عمومی" حداقل دو نیمسال تحصیلی را در دانشگاه مبدا گذرانده باشد.

2- بر مبنای آئین نامه آموزشی، دانشجویان مهمان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی PhD مجاز به اخذ بیش از 50%  واحدهای درسی دوره در مرحله آموزشی نمی باشند.

3- میانگین کل نمرات دانشجو در دانشگاه مبدا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می بایستی حداقل 16 و در مقطع دکتری عمومی پزشکی و دکتری تخصصی PhD حداقل 17 باشد. این مورد شرط ضروری ارزیابی های بعدی می باشد

4- بررسی تقاضای ادامه مهمانی بیش از 2 ترم در این دانشگاه مشروط به موافقت دانشگاه مبدا و داشتن میانگین 17 و نداشتن مشکل انضباطی و ارائه برگ  تسویه حساب از دوره قبلی مهمانی و ارائه درخواست مجدد ، برای سال بعد امکانپذیر می باشد.

5- در شرایط زیر پذیرش دانشجویان متقاضی مهمانی بشرط موافقت دانشگاه مبداء دراولویت قرار می گیرد:      

الف: دانشجویان کلیه رشته ها با داشتن معدل کل 18 به بالا

ب: حائزین رتبه اول تا دهم کشوری در آزمونهای جامع علوم پایه و پیش کارورزی

ج: دارندگان مدال المپیادهای کشوری

د: رتبه اول المپیادهای علمی دانشجویی کشور

 

مدارک مورد لزوم جهت متقاضیان مهمانی :

  • اسکن فرم موافقت با تقاضای مهمانی از دانشگاه مبدا
  • اسکن کارنامه تحصیلی یا گواهی معدل دروس گذرانده از دانشگاه مبدا تا پایان نیمسال اول 95-94
  • اسکن مدارک و مستندات مربوط به دلایل دانشجو برای درخواست میهمانی
  • اسکن صفحه اول شناسنامه متقاضی
  • اسکن کارت ملی متقاضی

 

 

ب: شرایط انتقال

1-   انتقال در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی  Ph.Dممنوع است.

2-   انتقال در مقطع دکترای عمومی : نمره آزمون ورودی متقاضی در سال ورود به تحصیل از نمره آزمون آخرین فرد پذیرفته شده همان سال در رشته و سهمیه مربوط دراین  دانشگاه کمتر نباشد (در صورت تایید مراتب فوق توسط دانشگاه مبدا درخواست انتقال دانشجو مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

3- این دانشگاه هیچگونه تعهدی در مورد  انتقال دانشجویان مهمان ندارد. در موارد استثناء چنانچه دانشجویی در مقاطع کارشناسی و دکترای عمومی  حداقل 2 ترم مهمان بوده و در مدت مهمانی میانگین کل 17 را کسب نماید،  مشروط به موافقت دانشگاه مبدا و نداشتن مشکل انضباطی می تواند درخواست انتقال دائم خود را همراه با مدارک و مستندات ارائه نماید تا در کمیسیون  مربوطه بررسی گردد.

 

مدارک مورد لزوم جهت متقاضیان انتقال:

  • اسکن مدراک مربوط به بیماری دانشجو که به تایید مراجع و کمیسیونهای پزشکی معتبر دانشگاهی رسیده باشد.
  • اسکن مدارک تاهل دانشجو بهمراه گواهی اشتغال بکار همسر درتهران (در صورتیکه همسر به کار ازاد اشتغال دارد گواهی از مراجع ذیربط ضروری است ) و تمام صفحات شناسنامه دانشجو و همسر به انضمام عقد نامه رسمی
  • اسکن مدارک مربوط به کفالت دانشجو مستند به گواهی سازمانهای ذیربط (سازمان وظیفه عمومی، دادگستری و ...)
  • اسکن کارنامه تحصیلی یا گواهی دروس گذرانده تا پایان نیمسال اول 95-94
  • اسکن فرم موافقت با انتقال از دانشگاه مبداء
  • اسکن کارت ملی متقاضی

 

تذکرات مهم :

در پایان به کلیه دانشجویان متقاضی توصیه می شود فقط در صورت احراز شرایط فوق الذکر  نسبت به ثبت نام در سایت اقدام نمایند.

الف: کلیه متقاضیان می توانند نتایج تصمیمات کمیسیون دانشگاه را در همین سایت در شهریور  ماه 95 رویت نمایند. ضمنا" شایسته است از مراجعه حضوری به دانشگاه و یا اقدام  برای اخذ توصیه نامه جدا" خودداری نمایند.

ب: کمیسیون نقل و انتقالات فقط به یکی از درخواستهای "مهمانی یا انتقال" رسیدگی میکند. بنابراین  از ارائه تقاضای مهمانی و انتقال به طور همزمان جداً خودداری نمائید. ضمنا" بررسی درخواست انتقال پس از دو ترم مهمانی انجام خواهد شد.

 

 



کد امنیتی را در کادر بنویسید    
دفعات مشاهده: 25 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر